Monday 29 October 2012

Majlis Tahlil Dirumah Tauke Kambing Golek......

Cikgu Halimah ni dah kira macam mak angkat aku. Aku kenal dia masa pergi umrah. Kami sama bilik masa di Mekah dan Madinah. Cikgu ni tokey kambing bakar ....sekali dapat tempahan main berpuluh ekor ... sekali dia order kambing sampai satu kontena ...ada percaya. Dulu sebelum kenal cikgu aku selalulah jogging kat area rumah dia lalu je pepagi buta dah bau kambing bakar...menusuk hidung. Cikgu ni satu yang aku nak  puji memang tak kedekut ilmu daripada dialah aku belajar buat mashed potato sedap korang... bukan aku je yang cakap sedap kalau en suami aku masak semua orang pun kata sedap...jauhlah beza dengan mashed potato KFC tu. Aku ni tukang ambil resepi je tau...bab masak makanan ala barat ni idok ler teman pandai..tang tu kena serah pada en suami...

Petang raya cikgu jemput gi tahlil kat rumah dia ..... dah nama pun tokey kambingkan ...sudah tentulah kambing bakar  menjadi menu utama. Kalau cikgu jemput harus pergi rugi tau macam-macam makanan ada moh ler layan makanan petang tu...

   Kambing golek 4 ekor ....


Kambing kuzi.....hambik ko seketul......


Kambing bakar yang paling mendapat perhatian....


    Kebab yang super yummy ........


Salmon ..( teman idok berapa nak gemar...) 



    Tengok En suami kalau makan kambing tak hengat ....

Kuih-muih ..........

Lauk pauk....



                      Red valvet cake .......

                     Tepung pelita ....

Krim puff.....


    Cikgu Halimah sibuk melayan tetamu......


No comments: