Saturday 3 August 2013

Bubur Lambuk Masjid Al Ansar

Bercakap tentang bubur lambuk tentulah bubur lambuk Masjid Jamik Kg Baru sangat tersohor kat KL ni. Aku tak pernah rasa tapi yang pasti bubur lambuk Masjid Al Ansar tetap dihatiku. Dulu aku pelik tengok orang yang suka sangat bubur lambuk sampai sanggup beratur panjang semata-mata nak dapatkan bubur lambuk tapi sekarang aku pulak yang dah jadi "gila bubur lambuk" kalau boleh tiap2 hari nak makan.

Bila ambik kakak dan Aimi balik sekolah mesti singgah Masjid ( kat sebelah sekolah jer) disebabkan dah lewat... orang  tak ramai so tak perlu beratur. Pada aku bubur lambuk Masjid Al Ansar sangat sedap tiap-tiap hari makanpun tak jemu. Bubur lambuk akan diagihkan setelah solat asar so masing2 bawak ler bekas sendiri sebab pihak masjid tak sediakan bekas, besar bekas yang ko bawak maka banyaklah dapat tapi aku akan bawak bekas kecik jer tak mau membazir sebab aku sorang jer yang makan. 




1 comment:

Umm AA said...

salam azmatun..
sori lambat singgah, sibuk sket..heheh kunun..
sy kalau bubur lambuk kureng sikit..
selamat hari raya tuk azmatun sefamily yer..maaflahkalau ade tersalah kata..