Sunday 23 June 2013

Bila Teringin.......

Bila teringin selalunya aku akan masak sendiri jarang beli bukan apa takut tak kena dengan selera lagipun kalau buat sendiri boleh makan berulang2 baru puas hati. Hari tu aku teringin nak makan karipap yang ma buat saje jer cakap kat ma tak sangka pulak masa balik kerja karipap dah terhidang bertuahnya badan serius terharu rasanya.... bertuahkan ada mak tapi aku jarang menyusahkan ma cuma kalau tak pandai sangat nak buat baru la minta ma tolong. Pagi tadi masak lontong ni pun dah lama teringin kena tunggu hari cuti baru leh masak, aku sekarang pantang jer nampak makanan asyik nak makan jer nasiblah tak demok sangat perut jer kedepan :)


     Saje buat lontong pekat2 aku tak berapa gemar lontong yang berkuah lebih sedap kalau 
    letak udang kecik banyak-banyak sikit..


    Petang masak pulut durian pulak.... aku tak reti makan durian sejaje mesti nak makan    
   dengan pulut dan santan ....santan pulak kena masin sikit perghhhh sedap....
                                                                

Lepas tu pekena pulak mangga cicah dengan kicap pedas rasa nak berasap telinga pedas giler......

5 comments:

makhana said...

kita baru 2 hari lepas masak lontong..hehehe..masak sendiri boleh mkn sepuas ati kan..

Umm AA said...

oiiih..semangat ngidam yg sedap2 camtuh...sib baik senang dpt..:)

Unknown said...

@liyana
Betul tu bila masak sendiri ulang makan sampai ke petang selagi ada:)
@ ummu
haruslah dilayan keinginan sendiri kalau tak dapat teringat2 tak lena tido oooo :)

Dr Singa said...

pernah makan lontong gitu..? tapi sambal tu ganti dengan kuah kacang ..?
mmmhhhh !!
sodappp!!

yan's cottage said...

wow semuanya best2 nie...boleh tumpang makan tak...?