Wednesday 25 June 2014

Kisah Anak OKU yang meruntum hatiku

Kisah adik Firdaus kanak2 OKU ni betul2 meruntum hatiku seperti dirobek2 sakitnya hati melihat seorang ibu kandung tergamak meninggalkan anak OKU sendirian dalam rumah yang berselerak hancing dan busuk langsung tidak terurus. Kenapa yer ada seorang ibu yang tak de perasaan sanggup membuat anak sedemikian rupa. Seorang ibu yang sayangkan anak sanggup berlapar demi anak2. Walaupun dia kata hidup susah tetapi itu bukanlah alasan untuk membiarkan anak tidak terurus sampai tidak dimandikan, salin pakaian, beri makan bersihkan tempat tinggal. Bayangkan sampai rambutpun ada najis kering.

Sedangkan binatangpun tahu sayangkan anak. Apa yang menjelikkan sanggup memberi alasan yang tak masuk akal untuk menutup kesalahan sendiri. Sedihnya menurut jiran malam2 terdengar suara kanak2 menangis dan lama kelamaan tangisan itu akan diam sendiri ya allah mungkin masa tu adik ni lapar atau sakit derita hidupnya selama ini sedangkan ibu hanya datang sebulan sekali untuk membersihkan rumah. 

Baju reput pada badan Allah janjikan syurga buatmu sayang....


Derita didunia bahagia hidupmu disana sayang.....

 Satu-satunya kisah yang sangat terkesan dihatiku setiap kali baca kisahnya bercucuran           air mata tak sanggup rasanya membayangkan derita yang ditanggung selama ini. 

2 comments:

Umm AA said...

saya sebenarnya nak dengar alasan yg sebenar dr mak firdaus yg dia sanggup buat camtuh...

Unknown said...

walauapapun alasannya apa yang dia buat ni adalah satu kekejaman dan tidak berperikemanusiaan.