Monday 24 June 2013

Susu Hi Goat Baik Untuk Ibu Mengandung



Kali ni aku nak share pulak kebaikan susu Hi Goat. Kalau tak silap dah hampir 2 tahun aku mengamalkan minum susu Hi Goat setiap pagi. Memang ternyata ada perbezaan iaitu badan bertenaga dan tidak letih. Bila mengandung aku tetap teruskan minum Hi Goat sebabnya tak lalu nak minum susu Anmum yang manis walaupun tak letak gula tapi susu tu memang manis. Doctor nasihatkan aku jangan minum Anmum tetapi ambil kalsium sebelum buat ujian gula dalam darah kerana susu manis takut nanti aku kena kencing manis semasa mengandung. Susu Hi Goat tanpa gula so tentulah selamat untuk aku minum. Menurut kajian susu kambing lebih tinggi manfaatnya dan berkhasiat jika dibandingkan dengan susu lembu.

Apa yang penting sejak mengandung aku langsung tidak pernah lagi kena serangan krem kaki. Dulu masa mengandung anak pertama dan kedua selalu kena serangan krem terutama malam sewaktu tidur walaupun pada masa tu aku ambil pil kalsium dan minum susu Anmum sekarang alhamdulillah masalah krem tidak timbul lagi. Paham -paham lah kalau krem kaki sakit ooooo menjerit mau runtuh umah ( over jer ayat kan...nak menunjukkan sakit ler). So kepada sesiapa yang mengandung tu cubalah minum susu Hi Goat ni jangan risau tak bau kambing pun aku promote ni bukan sebab aku menjual yer saya bukan agent Hi Goat ok apa salahnya berkongsi untuk kebaikan bersama :)


KENAPA PERLU MEMILIH SUSU KAMBING?

Susu terbaik selepas susu IBU
Sumber kalsium yang hebat
Sangat baik untuk ibu mengandung
Menambah pengeluaran susu ibu
Mengelak penyakit demam kuning kepada bayi
Tidak menyebabkan alahan
Kuatkan sistem imunisasi
Bersifat alkali
Tingkatkan daya peka, tumpuan dan ingatan
Lancarkan sistem penghadaman dan usus
Membantu mengubati Kanser,
Demam Kuning.
Gastrik,
Asma (Lelah), Penyakit Kulit, Ulser,
Sukar Tidur
Imbangi gula dalam darah
Imbangi kolestrol dalam badan kita
Tidak sebabkan kahak
Memulihkan tenaga batin

Awet muda

Jika junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W. pun mengamalkannya, mengapa tidak kita?

12 comments:

Umm AA said...

salam azmatun...
this time sy jarang minum susu..tak spt dl ade minum susu segar segelas sehari..namun alhamdulillah, krem kaki tak sekerap mana spt dl..tp susu kambing belum pernah cuba pun..:)

yan's cottage said...

sedap tu...Yan memang jadikan amalan minum susu kambing nie....

Anonymous said...

berapa bulan ye baru boleh minum susu kambing ni?

penjual susu kambing higoat said...

Sungguh luar biasa khasiat susu kambing yah, terlebih higoat rasanya sedap ta bau kambing

foredi gel said...

Salam kenal dan salam silaturahim, sebab dengan beranjangsana dan bersilaturahim akan membuka pintu rizki bagi kita semua.
Terima kasih dan semoga kesuksesan selalu agan raih. Amien

MunMilk.Com said...

terima kasih :)

Anonymous said...

Susu hi goat nie ada cmpuran kurma n kismis kn?saya bru mgndung 2blan,el0k kah kalau saya ambil minuman ni dr skrg?
terima kasih.

stokishigoat said...

susu kambing hi goat memang bagus untuk wanita dan juga ibu mengandung

Unknown said...

Berminat utk mencuba susu kambing yg diformulasikan dgn 7 makanan sunnah x? Ade kurma, KISMIS, delima, zaitun, za'faran, tin, dan. Habbatus sauda. Ada DHA dan AHA juga..kalo utk ibu mngndung dan anak2 mmg terbaikla utk perkembangan otak.. Kalau ada nak tau info lebih lanjut jgn segan silu Whatsapp 0183793656 ye..

Unknown said...

Kalau 6 minggu dh boleh minum susu kambing ke blom

Ummi Jual Vitamin said...

Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. kepentingan kalsium memudahkan ibu bersalin meneran.

Unknown said...

Assalamualaikum..sp yg berminat nk try susu kambing hi goat bole call/whatsapp sy di 0124462769