Tuesday 16 September 2014

Memang ...


Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yang baik.

Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar yang kita hanya makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan Allah.

Memang sengaja Allah menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat kasih sayang yang terbaik, khas untuk diri kita.

Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar Allah Maha Pemurah dan penyayang kerana mengingatkan kita, dia bukan pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa hadapan.

Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tidak semua orang berpeluang mengalaminya.

Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi manusia yang hebat jiwanya.

Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham cinta yang terbaik hanya ada bersama Allah.

Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih mengenali kehidupan yang tidak selamanya kekal.

Benarlah setiap perkara yang berlaku ada hikmah di sebaliknya. Setiap doa yang tidak dimakbulkan juga ada hikmah di sebaliknya. 

1 comment:

Umm AA said...

Ade betulnya jgkk kata itu...