Tuesday 28 October 2014

XPDC Rabani @ Taman Negara part 2

Lambat pulak ada mood nak sambung citer asal Taman Negara. Sehari suntuk aku merasai kepenatan yang berganda, sebelah pagi hampir 5 jam trekking dalam hutan petang pulak sambung aktiviti rapid shooting dan lawatan ke perkampungan orang asli Batek. Pada mulanya aku decide tak nak pergi sebab terlalu letih, tapi memikirkan mungkin ini pengalaman pertama dan terakhir dalam hidup aku, maka aku gagahkan jugak untuk turut serta. Ternyata keputusan aku sangat tepat sebab dapat merasai satu pengalaman yang "awesome" habis basah lencun kami akibat terkena percikan air yang kuat apabila bot melalui kawasan yang berjeram serius sangat seronok. 

Melawat perkampungan orang Asli kaum Batek kami di pertontonkan dengan cara kehidupan nomad mereka. Kanak2 orang Asli Batek sangat pemalu puas aku panggil nak kasi gula2 menyorok2 pulak sampai berkejar2 dengan mereka hanya kerana nak kasi gula2. 


Kedai makan terapung di Kuala Tahan 

Ada 12 group kesemuanya bermakna ada 12  bot


Tuan punya belog yang terlebih excited

yahoooo

Hujan renyai-renyai....

Khusuk mendengar penerangan tentang Orang Asli Batek


Kami.....

Perkampungan orang Asli Batek 


Mari2 makcik nak kasi gula2 

Bergambar kenangan dengan CEO 

" facebook" dah putus tinggal kenangan 

Dengan awet cun orang asli 

Kesian kehidupan mereka serba kekurangan..... 

Group Alam Rimba.....





Anak angkatku Mariah keri sama tak sama tak hehehe

Jom balik


No comments: