Thursday 3 January 2013

Pasar Malam Sri Rampai

Setip hari khamis ada pasar malam dekat dengan rumah, aku panggil pasar malam cina sebab ramai orang cina yang meniaga. Aku pergi pasar malam ni khas untuk beli buah sahaja. Kat sini ada jual berbagai jenis buah harga murah macam dekat Pasar Chaw Kit...yang paling penting buah yang dijual segar. Aku hanya beli buah limau, lemon dan epal itu je buah yang kita orang suka. Kalau diikutkan hati nak beli banyak-banyak sekali tapi tak larat la pulak nak menjinjit beg plastik sakit tangan tambahan pulak kalau kena parking jauh.

Satu yang aku paling tak suka dan benci gi pasar malam ni bau busuk nak mampusssss haaa kan dah kuar bahasa kuang  ajorrrr.....eee wekkkk memang busuk nak mampusssss.......siap tutup hidung dengan tudung tak tahan sangat.... macam mana lah depa semua boleh tahan yang peliknya siap boleh makan-makan lagi. ...serius tak laluu..... eeee nak muntah busuk tahap gaban....kalau tak kerana nak beli buah memang aku tak pergi ler....kembang tekak wehhh....

                                       
                                         Ada banyak gerai buah pilihla yang mana suka                                        
                  

                                       
                                                   
             Untuk pastikan limau yang kita beli manis tengok kat belakang ada tanda macam ni
                                   
                                                   
                          Limau memang aku suka tiap-tiap hari bawak gi kerja sehari sebijik
  
           
                                                 Besar bersemangat puah pear ni

                                                   Epal hijau khas untuk aku sorang je...

                                                      Lemon murah 12 biji 10 hengget

                         Hasil rembatan kat pasar malam stok untuk seminggu
                                

No comments: